Rutinultraljud

 
Vi var på vårt RUL idag för att se så att allt var bra med bebisen i magen och för att förhoppningsvis också kunna se om det är en liten tjej eller kille som gömmer dig där inne. Men bebisen hade andra planer och ville inte alls visa. H♥n ligger dubbelvikt med fötterna ovanför huvudet och vägrade flytta på sig hur mycket vi än ruskade på magen, den svarade bara med att ta upp ena handen till munnen och vifta med fötterna. Busbebis. :)
 
Vår BM kom knappt åt att mäta någonting annat än huvudet, så nu är vi inbokade på en dubbeltid på torsdag i nästa vecka, i förhoppning om att vi ska få mäta klart samt se vad för kön bebben har. Sist vi var på ultraljud var ju i vecka 14 och då såg allt fint ut, så jag tror och hoppas att allt ska vara bra nu med, det är såklart det viktigaste. Att få veta vad det blir är bara en fin bonus. ♥ ♥ ♥
 
Bild 1: Bebis dubbelvikt med knäna vid hakan och fötterna viftandes ovanför huvudet

Bild 2: Bebis ansikte i profil
 
Det som är lite komiskt med det hela är att jag låg på exakt samma sätt när jag låg i mammas mage. Jag vägrade vända på mig så jag fick komma ut via kejsarsnitt istället. Får se om vår bebis brås på sin mamma och kommer vara lika envis...

Kommentera här: